Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I need to get back to the gym   i got in much better shape last year when I was off work doing a 12 week challenge. Now I’m turning into TJ 

@-GD-X So the 552s are in stock at amazon and apparently its $350 for a PAIR of them? That seems like a damn good deal   Amazon.com : Bowflex SelectTech 552 Version 2 | Two Adjustable Medium

Yeah the mass schedule (the one i've been doing) has 2x upper body and 2x lower body workouts a week, and I actually haven't been able to complete a full week yet  I knock out the 2 upper body workout

34 minutes ago, -GD-X said:

i actually tell my friends, who are looking to get muscular, to ditch the low rep routines for 8-12 rep ones, with slow controlled movements. time under tension nets the best muscular results. 

 

 

yeah you basically just described the P90X3 Eccentric Upper workout in a nut shell. Its pure eccentric exercises with a focus on hypertrophy including having practically no rest breaks between moves. It kills me but I always feel like I got a hell of a workout afterwards.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Twinblade said:

 

 

yeah you basically just described the P90X3 Eccentric Upper workout in a nut shell. Its pure eccentric exercises with a focus on hypertrophy including having practically no rest breaks between moves. It kills me but I always feel like I got a hell of a workout afterwards.

upper eccentric is excellent! i've actually just recommended the upper/lower portions of p90x3 to people, and just said do each twice a week lol. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, -GD-X said:

upper eccentric is excellent! i've actually just recommended the upper/lower portions of p90x3 to people, and just said do each twice a week lol. 

 

Yeah the mass schedule (the one i've been doing) has 2x upper body and 2x lower body workouts a week, and I actually haven't been able to complete a full week yet :D I knock out the 2 upper body workouts and 1 leg one, but my lower body always takes a bigger hit and I feel too sore to do the 2nd leg day. I think being so sedentary makes it harder to recover after doing legs. Also probably doesn't help that im trying to bulk so I always skip cardio.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Just now, Twinblade said:

 

Yeah the mass schedule (the one i've been doing) has 2x upper body and 2x lower body workouts a week, and I actually haven't been able to complete a full week yet :D I knock out the 2 upper body workouts and 1 leg one, but my lower body always takes a bigger hit and I feel too sore to do the 2nd leg day. I think being so sedentary makes it harder to recover after doing legs. Also probably doesn't help that im trying to bulk so I always skip cardio.

ha! yeah, legs take more time to recover, especially hamstrings. i have to say, tony outdid himself with how balanced the eccentric workouts are. 

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, PuNKy_LeMmInG said:

 

What a dumb video. Even if he does use fake weights for demonstration purposes I don't see why that matters at all. Not every fitness youtuber needs to lift big when showing people good form, technique, etc.

  • Ben 1
Link to post
Share on other sites

Yeah, the fake weight thing didn’t bother me. These guys do a lot of takes when making their vids, so I gave it a pass. Jeff knows his stuff. Shit, he worked with the NY Mets. I fixed a trapezius issue with one of his rehab techniques.  

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...